E-commerce


E-commerce biedt nieuwe afzetmogelijkheden

Dankzij e-commerce ontdekken heel wat ondernemers nieuwe afzetmogelijkheden voor hun producten en diensten. De drempel om met e-commerce te starten lag nog nooit zo laag. Het consumentenvertrouwen in online shoppen is vandaag groter dan ooit dankzij de evolutie in beveiligde systemen voor online betalingen.

Vertrouwen leidt tot meer conversies

Het algemeen succes van e-commerce is nog geen garantie voor het welslagen van eender welke online winkel. De gemiddelde tijd die een internetgebruiker op een webpagina vertoeft is 46 seconden (bron: Clickz.com). Binnen die tijd zal je het vertrouwen van je bezoeker moeten winnen om meer verkopen (conversies) te genereren.

De voordelen van e-commerce

  • Met een virtuele winkel die 24u/24 geopend is bereik je een wereldwijde markt.
  • De kost om nieuwe klanten te benaderen is laag.
  • Een e-commerce site geeft ook extra uitstraling naar bestaande klanten.
  • Je klanten worden sneller geïnformeerd over nieuwe producten of diensten.
  • Het verkoopproces en de online betaling worden automatisch afgehandeld.

Uw aanvraag is succesvol verstuurd!

2925

Contacteer ons voor advies of een offerte

Gelieve deze informatie aan te passen of te vervolledigen:

Contacteer mij via:
“Wij bouwen webshops die communiceren
met je klanten en een positieve sales en
aftersales ervaring bij hen nalaten.”

Tips voor een succesvolle webshop

  • Zorg dat je een duidelijk beeld hebt van je doelgroep en hun behoeften. Zoek naar een aanpak die nog niet eerder werd gehanteerd door je concurrenten. Wanneer je een e-commerce website opstart, start dan klein, maar kies onmiddellijk voor een professionele aanpak.
  • Bereken welke omzet je nodig hebt om break-even te draaien. Plan vooraf strategische beslissingen, zoals de optie om uit te breiden na het bereiken van een bepaalde doelstelling.
  • Kies voor een aantrekkelijk vormgegeven e-commerce site. Het visueel geheugen is veel sterker dan het tekstueel geheugen. Doe aan duidelijke 'branding' met een innovatief logo, een mooie lay-out en een stijlvol kleurenpalet. Houd ook daarbij opnieuw rekening met je doelgroep.
  • Plaats duidelijke productfoto's eventueel aangevuld met detailfoto's of een functie om in te zoomen op de details.
  • Zorg dat de consument je onderneming en product vertrouwt. Herkenning van naam en merk zijn erg belangrijk bij e-commerce. Vertel bezoekers over je onderneming, medewerkers, troeven, … Het zal je website een persoonlijke toets meegeven en meer vertrouwen scheppen. Indien je producten verkoopt, zorg dan voor "reviews" van consumenten.
  • Integreer certificaten van derden die duiden op een veilige website. bijv. Hacker Safe. Deze certificaten zijn niet gratis, maar ze wijzen de consument erop dat de site onder de loep werd genomen door een onafhankelijke organisatie en betrouwbaar werd bevonden.
  • Vermeld het fysisch adres op alle pagina's, aangevuld met de contactgegevens. Verzorg vanop iedere pagina een link naar de verkoopsvoorwaarden, leveringsvoorwaarden en de voorwaarden voor het eventueel terug¬sturen van een product.
  • Bent je lid van een handelsorganisatie of beroepsfederatie?? Plaats dan het logo van die organisatie op je webshop. Hiermee win je aan geloofwaardigheid.
  • Verras je klanten met regelmatige wijzigingen in het aanbod. Voeg incentives toe zoals speciale aanbiedingen en kortingen.
  • Maak gebruik van sociale media om je e-commerce website te promoten. Neem deel aan online forums of reageer op blogs waarin gepraat wordt over gelijkaardige producten of diensten. Ze zijn makkelijk te vinden en meestal gratis. Deel je ervaringen, beantwoord vragen, bied advies aan en geef suggesties.


Wil je meer weten over e-commerce of een offerte ontvangen?
Contacteer ons.